Thursday, September 13, 2007

1st day of ramadhan- a new chapter of life-


exactly 2 months ago me n my hubby became one entity...130707 adalah hari kami bernikah :) and exactly 2 months from that date, adalah hari seluruh dunia menyambut kegembiraan dan kesyukuran...ramadhan...n yesterday, hari pertama puasa will be the day that i will never forget:) memang betul kata orang ramadhan bulan penuh keberkatan n sesungguhnya i feel so blessed n bersyukur sangat2 kat Tuhan sebab makbulkan doa me n hubby...n for sending me the most precious gift:) i know my girlfriends will scream like mad if they get this news..hehe..i was shocked smalam but then happy..then nangis :) hehe first experience....

actually dah hampir 2 weeks ive been having this 'period kind' of stomach ache...but it only comes during night time..pagi je okay...then my monthly red flag tak datang..then ader la lagi a few symptoms yg at last made me told my mom...coz i have no idea what it was and no one to ask...then after getting so curious n penat n sakit slalu, yesterday i decided to make a move.

since smalam puasa, so waktu lunch hour i went out alone to guardian n memandai2 sendiri cari the test kit...nerdy punya pasal, i terbeli samapi 3 and they cost me rm50!!!mahal la n berat hati gak coz i thought ade 2 je actually ada 3!!so terbazir la...but since it was my first time so tak kisahla terspent sikit...then i went back straight to office...pegi toilet..did the test and ya Allah...the result was damn laju, tak sempat berdebar pun!!i terkejuthappy,tak percaya semua ada!!:) and then of course the first person i told was my dearest mom:) then hubby n a few people..tapi as usual la when i reached home smue org dah tau sampai 'e' pun tau!! my mom ni practically the whole world dah tau...ye la excited kan:) thanks mak...

so now...i have to go to the doctor to clarify things...n hmm bnyk nak kena blaja ni..a new chapter of life! n i pray sgt2 supaya everything berjalan lancar for me:) me n hubby excited sgt till when i told him die suruh i sumpah berjuta kali coz dia tak percaya biasala b4 this kan i suka main2 ngan die...hehe..happy shugagi!!

No comments: